فرج اله رهنورد
چکیده
خطمشی اصلاح اداری از دیرباز در ایران و دیگر کشورهای درحالتوسعه موردتوجه بوده و هست. با توجه به انتقادهایی که بر برنامههای تحول اداری در ایران واردشده است، تدوین پایه نظری مناسب برای تحول اداری با رویکرد حکمرانی عمومی یک ضرورت اجتنابناپذیر است که هدف اصلی این پژوهش میباشد. جامعه آماری در این پژوهش 32 نفر از خبرگان رشته مدیریت ...
بیشتر
خطمشی اصلاح اداری از دیرباز در ایران و دیگر کشورهای درحالتوسعه موردتوجه بوده و هست. با توجه به انتقادهایی که بر برنامههای تحول اداری در ایران واردشده است، تدوین پایه نظری مناسب برای تحول اداری با رویکرد حکمرانی عمومی یک ضرورت اجتنابناپذیر است که هدف اصلی این پژوهش میباشد. جامعه آماری در این پژوهش 32 نفر از خبرگان رشته مدیریت است که ضمن تسلط به مباحث نظری مدیریت دولتی، کموبیش از تجربه کاری در محیطهای اداری نیز برخوردارند. نتایج بهدستآمده از تحقیق نشان داد که برنامههای تحول اداری در ادوار گذشته چندان با حکمرانی عمومی همتراز نیستند. همچنین، یافتههای پژوهش نشان داد که دیدمان تلفیقی مدیریت ارزشهای همگانی و متعالی از مقبولیت بیشتری بین خبرگان بهعنوان دیدمان همسو با حکمرانی عمومی برخوردار است. ازاینرو، پیشنهاد میشود سازمان متولی تحول در نظام اداری همسو با دیدمان تلفیقی تراز حکمرانی عمومی، در نقشه راه نظام اداری تجدیدنظر کرده و برنامههای توسعه اداری را متناسب با انتظارات و نیازهای مردم تدوین کند.