نشریه مطالعات مدیریت خدمات عمومی یک نشریه علمی دسترسی آزاد (دوسویه ناشناس) می باشد که به همت گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از سال 1402 منتشر می شود. تمرکز این نشریه بر حوزه های خدمات عمومی، ارزش عمومی، مدیریت خدمات عمومی، منفعت عمومی، حکمرانی عمومی و نظریه های مدیریت دولتی است. خدمات عمومی مفهوم مهمی در دستگاه اداری دولت است و تاکید بر آن دارد که خدمات عمومی باید بر روی جامعه، شهروندان و جامعه مدنی تمرکز داشته باشد. در این مفهوم، نقش اصلی کارکنان دولت به جای کنترل یا هدایت جامعه؛ کمک به شهروندان برای بیان و برآورده ساختن منافع عمومی است.
در این نشریه مقالات پژوهشی (مفهومی وکاربردی) به زبان فارسی و چکیده انگلیسی به صورت الکترونیکی منتشر می شود و مانند سایر نشریات دانشگاه علامه جهت تسهیل شناسایی و جستجو، هر مقاله شماره شناسایی خاص (DOI) خود را دارد. این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق درانتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید. نشریه با استفاده از سامانه مشابهت یابی سمیم نور اقدام به همانندجویی مقالات کرده و مقالاتی باهمانندی حداکثر 15 درصد را می پذیرد.
کپیرایت و لایسنس
Journal of Studies in Public Service Administration © 2023 by Allameh Tabataba'i University Press is licensed under CC BY-NC 4.0
نویسنده/نویسندگان با اختیار و آگاهی کامل، کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به انتشار این مقاله را به آن نشریه و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی واگذار مینماید/مینمایند و نشریه در انتشار مقاله به صورت چاپی، برخط، لوح فشرده، نمایههای بینالمللی و داخلی اختیار تام دارد و منافع مادی احتمالی متعلق به نشریه و ناشر است. این حق تنها با رد انتشار مقاله در نشریه یا انصراف نویسنده/نویسندگان از ادامه همکاری تا قبل از تعیین تکلیف قطعی مقاله سلب خواهد شد.
سیاستهای آرشیو و نگهداری مقالات
مطالعات مدیریت خدمات عمومی، نگرانیهای نویسندگان، خوانندگان، کتابداران و سایرین را در مورد نیاز به حفظ طولانی مدت و دسترسی به تحقیقات علمی را، در حالی که دنیای انتشارات در حال دیجیتالیزه شدن است را درک میکند. خط مشی ما مستقیماً و صادقانه به مساله بایگانی یعنی نگهداری طولانی مدت به همراه دسترسی میپردازد.
مجله مطالعات مدیریت خدمات عمومی، متعهد به بایگانی، یعنی حفظ طولانی مدت و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی علمی منتشر شده به صورت الکترونیک در مجله مطالعات مدیریت خدمات عمومی میباشد. این بیانیه خط مشی میزان تعهد بایگانی مجله و رویههای مربوطه برای انجام این تعهد را مشخص میکند. مطالعات مدیریت خدمات عمومی، به عنوان یک آرشیو برای تمام اطلاعات الکترونیکی منتشر شده توسط این مجله عمل خواهد کرد. محتوای آرشیو شامل تمامی نسخههای این مجله با قابلیت دسترسی آنلاین و انتشار مطالب تکمیلی مربوطه خواهد بود. محتوای اصلی اطلاعات هیچگاه تغییر نخواهد کرد اما ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباهات و نیاز به اصلاح محتوا، ارجاعات و سایر موارد که پس از انتشار اصلی دستخوش تغییر میشوند، به صورت حاشیهنویسی یا افزودن اطلاعات تکمیلی، تکمیل شوند.
برای بهرهبرداری کارآمد و ایمن از سرویس آنلاین، مطالعات مدیریت خدمات عمومی متعهد میشود که نسخههای کپی به منظور حفظ اطلاعات و امنیت از آرشیو الکترونیک نشریههای تهیه کند. نسخههای تکثیری برای ایجاد امکان تحویل سریع محتوا به مصرفکنندگان استفاده میشود در حالی که نسخههای تکثیری امنیتی به عنوان نسخه بکآپ نگهداری میشود. مطالعات مدیریت خدمات عمومی، متعهد به تجدید دورهای این تکثیرات است. حداقل یک نسخه تکثیری امنیتی در مکانی جدا و دور از دفتر تحریریه مطالعات مدیریت خدمات عمومی در تهران، ایران نگهداری میشود.
- کشور محل چاپ : ایران
- ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
- فرمت: الکترونیکی
- نوبتهای چاپ:فصلنامه
- دسترسی قبلی: بلی
- زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
- حوزه تخصصی: مدیریت خدمات عمومی
- نوع مجله: علمی
- هزینه داوری مقاله: بله
- دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
- نوع داوری: داوری بسته و حداقل 2 داور
- زمان بررسی اولیه: حداکثر 10 روز
- زمان داوری: حداقل 9 هفته
- ایمیل مجله:sma.spsa@atu.ac.ir
- ایمیل پشتیبان: mitrasepehr@atu.ac.ir